betine giriş betine

Ata İttifakı’nın Cumhurbaşkanı Adayı Sinan Oğan Van’da konuştu

ATA İttifakı’nın Cumhurbaşkanı Adayı Sinan Oğan, Van’da esnafı ziyaret ederek, “İkinci tura kalamadığımız takdirde cenneti vaat etmesek de, cehennemin kapılarını kapatacağız. Buradan artık kim payına ne düşerse alsın" dedi.

Siyaset Yayın: 07 Mayıs 2023 - Pazar - Güncelleme: 07.05.2023 18:25:00
Editör -
Okuma Süresi: 6 dk.
Google News

Van'a gelen ATA İttifakı’nın Cumhurbaşkanı Adayı Sinan Oğan, Kazım Karabekir Caddesi üzerindeki esnafı ziyaret etti. Esnaf ziyaretinde sık sık yolunu kesen vatandaşlarla hatıra fotoğrafı çektiren Oğan, daha sonra gazetecilere açıklamalarda bulundu. Van'a gelmekten son derece mutlu olduğunu ifade eden Oğan, Van'da yoğun bir ilgiyle karşılandığını kaydetti. Oğan, “Sinan Oğan Doğu bölgesinin, yani Iğdır'ın, Kars'ın, Ağrı'nın ve Van'ın adayıdır. Bu sınır bölgelerinin, sınır bekçilerinin makus talihini yenecek olan adaydır. Maalesef ki; siyaset hep batıda oynanan bir oyun haline gelmiş. İlk defa biz Türkiye'nin en doğusundan yola çıktık ve dedik ki; Türkiye'nin 81 vilayetinin tamamı da eşit derecede devletten katkı almalıdır, eşit derecede kalkınmalıdır. Van'a, Iğdır'a, Kars'a, Ardahan'a, Ağrı'ya sadece bir vekillik, eğer çok şanslıysa bir de bakanlık vererek şimdiye kadar bu bölgelere bununla idare edin dediler. Artık ben diyorum ki; Sinan Oğan ATA İttifakının adayı olarak, siyasete değişik bir bakış açısı, değişik bir perspektif getirmek istiyoruz. Türkiye kavgadan, kavga dilinden yoruldu artık. Türkiye'de kavgayı bir tarafa bırakacak, kavga dilini bir tarafa bırakacak yeni bir siyaset anlayışına ihtiyaç var. 20 yıldır köhne siyaset bunu beceremedi. 20 senedir Türk siyasetinde var olanlar bu kavgayı bitiremediler, bu kamplaşmayı bitiremediler. Biz diyoruz ki, Van nüfusu Türkiye'nin en genç nüfuslarından birisidir. Beni en iyi Vanlı gençlere anlayacaktır. Vanlı gençler kavga istemiyor, Vanlı gençler iş istiyor" dedi.

Esnaf ziyareti sırasında yanına gelen gençlerin çeşitli taleplerde de bulunduğunu söyleyen Sinan Oğan, “Türkiye'de eğitim sorunu var, bu ülkenin kalkınma sorunu var. Biz bütün bunları yapmak yerine, kamplaştırmayla, birbirine Bay Kemal, öteki bilmem nedir. Bu şekilde siyaset devri artık bitmiştir. Biz, bir devlet adamı gibi siyasete bakıyoruz. Artık ona yürü, buna gel diyecek bir dil değil, herkesi kucaklayacak bir dille siyaset yapılması gerektiğini söylüyoruz. Van'da bize gösterilen ilginin altında yatan sebep de budur. Gençlerimizin bize ilgi göstermesinin altında yatan sebep budur. Van'da herkesin gönlünde bir yiğit yatar. Herkes kendi partisine oy verecek. Tek partisiz bağımsız adayım, ATA İttifakının adayıyım. Dolayısıyla her Vanlı gönül rahatlığıyla oy verdiği zaman ‘bu benim Cumhurbaşkanım’ diyebilecektir. Şu partinin, bu partinin cumhurbaşkanı demeyecektir. Onun için biz ülkemizi artık daha genç, daha dinamik, daha enerjik birisi yönetsin istiyoruz. Dünyayı, dünyadaki teknolojik gelişmeleri daha yakından takip eden birisi yönetsin istiyoruz ve gençler liyakatsizlik yüzünden işsiz kalmasın istiyoruz. Gençler iş bulamadığı için Van'ı terk etmesin istiyoruz. Van, doğal güzellikleriyle, yer altı ve yer üstü kaynaklarıyla güzel bir şehrimiz. Maalesef ki; işsizlik sebebiyle insanlar burayı terk ediyor. Oysa Van sınır ticaretinde, turizmde çok önü açılabilir. Van'ın taşı toprağı altın. Biz o yüzden artık bu bölgelerden, doğudan batıya göç değil, batıdan doğuya göç edilecek bir sistem kuracağız” diye konuştu.

Cumhurbaşkanı seçildiği taktirde Van'a fabrikalar kuracağını ifade eden Sinan Oğan, "Buraları sınır ticaretine açacağız, gümrük kapılarını modernleştireceğiz. Van, bizim öncelikli kalkınma planımız içerisindeki en önemli şehirlerden birisi olacak. Bugün Van'dayız, yarın Gaziantep'te Kilis'te olacağız. Öbür gün Adıyaman'dayız ve bütün bu gittiğimiz her yerde yoğun bir ilgiyle karşılaşıyoruz. Sinan Oğan olarak, yarışa dördüncü başlamıştı, ikinci gelmek için bu yarışta büyük bir çaba sarf ediyor. Şu an yarışta üçüncü durumdadır ve ikincinin ensesindeyim. Sinan Oğan, bir hafta içerisinde yarışı ikinci tamamlayarak, ikinci tura kalacaktır. Keşke önümüzde 2 ay daha olsaydı. Her bir Vanlı Sinan Oğan'ı bir defa dinleseydi, bir defa tanısaydı. Diyecekti ki; Türkiye'yi donanımlı birisi yönetsin, Sinan Oğan yönetsin. Kardeş kavgasını bitirecek birisi olan Sinan Oğan yönetsin. Ben, Doğu'nun en doğusunda doğmuş, fakirlik içerisinde çocukluk hayatı geçmiş, sıradan bir Vanlı ailenin yaşadığı şeyler yaşamış birisiyim. Vanlı kardeşlerimizi ancak Sinan Oğan anlar. Sinan Oğan empati kurar. O yüzden de Van'da siz eğer Sinan Oğan'a oy verip, cumhurbaşkanı yaparsanız, doğunun güneşi tüm Türkiye'yi ısıtmaya yetecektir. Doğunun güneşi, tüm Türkiye'yi aydınlatmaya yetecektir. Yeter ki karar verelim. Kavgayı bitirelim. Doğudan güneşi doğuralım” diye konuştu.

Gazetecilerin ikinci tura kalmamanız durumunda hangi ittifakı destekleyeceksiniz? Sorusuna ise Sinan Oğan, “Biz ikinci tura kalamadığımız takdirde cenneti vaat etmezsek de, cehennemin kapılarını kapatacağız. Buradan artık kim payına ne düşerse alsın” cevabını verdi.

Cumhurbaşkanı Adayı Sinan Oğan, esnaf ziyaretinin ardından Kadim Aşiretler Federasyonuna geçti. Burada federasyon yetkilileriyle bir araya gelecek Oğan’ın akşam yemeğinin ardından kentten ayrılacağı bildirildi.